Que é unha litofanía?
Unha litofanía é simplemente un modelo en 3D no que se asignou unha relación directa entre o brillo da imaxe e o grosor da mesma. O modo máis habitual de elaborarlas consiste en facer mais gruesa a imaxe canto mais escuro. O fundamento físico é moi sinxelo, canto mais grosa sexa a imaxe, menos luz atravesará a litofanía e, por tanto, mais escuro se verá.
Porque é tan importante a litofanía?
A importancia da litofanía radica en que é unha medida de atención a diversidade en si mesma. Se pensamos en persoas con unha lixeira ou total discapacidade viusal darémonos conta de que a litofanía permítelles fácimente recoñecer a imaxe polo tacto. Esto é especialmente importante se imprimimos un rostro, xa que non sempre é doado poñerlle cara a alguén se non o podemos ver. Por outro lado, a litofanía é unha expresión artística baseada no STEM, o que permite aunar ambos mundos creando proxectos artísticos con entidade propia e un amlo abanico de posibilidades.
Como se fai unha litofanía?
Pois isto é o mellor, facer unha litofanía é un proceso extremadamente fácil. Só precisamos ter unha impresora 3D, filamento e un PC. Imos aló
- Escollemos unha imaxe chula, para este titorial utilizaremos esta:
- Instalamos o programa Ultimaker Cura.
- Abrimos o programa.
- Soltamos sobre el a imaxe. Abrirásenos unha xanela. Vexamos os parámetros:
- Altura: O alto que queremos que sexa a imaxe sen contar a base..
- Base: O alto da base.
- Anchura e profundidade: As dimensións da imaxe.
- Modelo de cor: O algoritmo para a transformación de 2D a 3D.
- Transmitancia de 1 mm (%): Canta luz vai pasar por cada mm.
- Suavizado: Indica se queremos suavizar a imaxe.
- Eleximos os parámetros axeitados. Por defecto serán:
- Altura: 2.5
- Base: 0.3
- Anchura e profundidade: As dimensións da imaxe. Pódense modificar e sempre o farán proporcionalmente.
- Modelo de cor: Lineal
- Transmitancia de 1 mm (%): 50
- Suavizado: 1
- Tras darlle a aceptar, deberíamos ter algo así:
- Con esto, xa temos a imaxe 2D en 3D. podemos agora exportar o ficheiro a *.stl e xa o poderíamos imprimir co noso propio laminador.
- Os parámetros básicos (ainda que hai que ir probando até atopar os máis axeitados) son:
- Altura de capa: 0.2
- Recheo: 20%
- Capas inferiores: 2